ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی رشد و توسعه صادرات (فصل دوم)

ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی رشد و توسعه صادرات (فصل دوم),پيشينه پژوهش توانمندی صادراتی,پيشينه تحقيق مدل های مرتبط با صادرات,پيشينه نظري,چارچوب نظري موانع و مشکلات صادرات,دانلود مباني نظري استراتژی توسعه صادرات,مباني نظري گرایش به صادرات
دانلود فایل اصلی ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی رشد و توسعه صادرات (فصل دوم) از سایت

دانلود فایل

دانلود ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی رشد و توسعه صادرات (فصل دوم) در 39 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.مشخصات محصول:توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامهتوضیحات نظری کامل در مورد متغیرپیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابهرفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسبمنبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)کاربردهای مطلب:منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهیقسمتهایی از مبانی نظری:مفهوم و اهمیت صادراتصادرات به معنی فروش بین المللی کالا و خدمات به خارج از مرزهای کشور تولید کننده و ورود ارزهای خارجی به داخل یک جریان ورودی در اقتصاد کلان کشور محسوب می شود.در اقتصاد کلان و چرخه جریان نقدی کشور بعد از تولید به عنوان دومین عامل استراتژیک عرضه اقدام می نماید. در هر اقتصادی چه پیشرفته و چه در حال توسعه تولید و صادرات وابستگی متقابل با یکدیگر دارند و به صورت زنجیره ای به هم وابسته اند چرا که افزایش یکی موجب افزایش دیگری شده و بر عکس اهمیت روز افزون استقلال از درآمدهای نفتی به دلیل نوسانات و بی ثباتی قیمت و تقاضای جهانی نفت که درآمدهای دولت و اقتصاد کشور را به شدت تحت تاثیر عوامل برون زا قرار می دهد باعث شده است تا نقش صادرات غیر نفتی فراتر از ابزاری برای کسب درآمدهای ارزی مطرح شود، به نحوی که نظر بسیاری از صاحب نظران و پژوهشگران اقتصاد به سمت تحلیل وضعیت موجود صادرات غیر نفتی معطوف شده است.مشکلات ناشی از اقتصاد تک محصولی و اتکای بیش از حد به درآمدهای نفتی، اقتصاد کشور را به شدت تحت تاثیر عوامل خارجی از جمله نوسانات بهای جهانی نفت قرار داده است.کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی در بعضی مواقع به روشنی اثرات منفی اتکای بیش از حد اقتصاد کشور به درآمدهای نفت را نشان داده و در واقع هشدارهای صاحب نظران اقتصادی کشور را بر جسته ساخته است.بی تردید عدم تحقق درآمدهای پیش بینی شده دولت از محل صادرات نفت نه تنها بر اجرای طرح های مختلف و اقتصاد کشور تاثیر خواهد گذاشت، بلکه بر آینده اقتصاد و برنامه ها و طرح ها اثرات منفی مضاعفی خواهد داشت.ودر نتیجه موجب بروز مشکلات عدیده در بخش های مختلف اقتصاد کشور خواهد گردید از طرفی یکی از عوامل مهم دستیابی به رشد و توسعه اقتصادی پایدار، رونق صادرات است که مهم ترین هدف سیاست گذاری در بخش تجارت خارجی را تشکیل می دهد(ایمانی،1389).2-3)انواع صادرات    صادرات قطعی: عبارتست از خارج کردن کالا از قلمرو گمرکی کشور بمنظور فروش، استفاده یا مصرف در خارج از قلمرو گمرکی کشور.صادرات قطعی با توجه به مقررات صادرات  و واردات از نظر عاملین آن می تواند از طریق بازارچه های مرزی و شرکت های تعاونی مرز نشینان و تجار انجام گیرد.واحدهای تولیدی نیز می توانند از طریق خرید متقابل و ورود موقت مواد اولیه نسبت به تهیه کالا و صادرات آن اقدام نماید.    صادرات موقت:عبارتست از خارج کردن کالا از قلمرو گمرکی بمنظور عرضه و نمایش در نمایشگاهها، تعمیر،  و فرآوری در خارج از قلمرو گمرکی کشور و سپس باز گرداندن آن به داخل قلمرو گمرکی.    صادرات قطعی در حجم تجاری:در قانون امور گمرکی وآئین نامه اجرایی آن در خصوص ملاک تجاری بودن کالا، مطلبی ارائه نشده است،لذا با توجه به آئین نامه اجرائی قانون مقررات صادرات و واردات ملاک تجاری بودن کالای صادراتی این است که صدور آن بمنظور فروش باشد، این منظور نیز توسط گمرک احراز می گردد.بنابراین تعریف، آنچه را که به تشخیص گمرک برای فروش به خارج از کشور، برده می شود، باید تشریفات صادرات قطعی تجاری روی آن انجام شود.    صادرات قطعی غیر تجاری:صادرات قطعی غیر تجاری از طریق پست و مسافر انجام می گیرد.    صادرات مجدد:کالای خارجی که با انجام تشریفات مربوط به ورود قطعی از گمرک ترخیص شده است، چنانچه به کشور ثالث صادر شود،این عمل را صدور مجدد می گویند.برای ترخیص این گروه از کالاها مانند همه کالاهای وارداتی به گمرک، حقوق گمرکی و سود بازرگانی پرداخت می شود، لکن در صورت صدور مجدد آنها، برای باز پس گرفتن حقوق گمرکی و سود بازرگانی پرداخت شده مقرراتی وجود ندارد.    ترانزیت خارجی:عبارت است عبور کالای خارجی از سرزمین کشور.کالای ایرانی که تشریفات صادرات قطعی آن انجام شده و از کشور خارج شده است چنانچه در ارسال به مقصد دیگری، لازم باشد که از سرزمین ایران عبور کند، روی آن تشریفات ترانزیت خارجی انجام می شود.ممکن است کالای خارجی که از کشور عبور می نماید توسط یک بازرگان ایرانی از یک کشور خریداری شده و به کشور ثالثی فروخته شده باشد،که در این صورت عمل بازرگان، «صدور خدمات بازرگانی» نام دارد و نه صدور کالا(محمدی و همکاران،1378).                                    تاریخچه توسعه صادرات و فلسفه آنتوسعه صادرات کالا در کشورهای در حال توسعه همیشه در تمام استراتژی های بلند مدت توسعه، یکی از اجزا اصلی بوده است.توسعه صادرات در دو زمینه صادرات کالاهای اولیه و صادرات کالاهای ثانویه(محصولات صنعتی)مطرح می باشد تاکید عمده کشورهای در حال توسعه در خصوص توسعه صادرات اولیه به قبل از دهه 1950 میلادی بر می گردد.کشورهای مستعمره آفریقایی و آسیایی که در آنها خار جی ها مالکیت منابع کانی و کشاورزی را بر عهده داشتند، از جمله نمونه های کلاسیک مناطقی هستند که دارای شکل اولیه سیاست نظریه خارج بوده اند.علاوه بر سراب رشد و توسعه(در نتیجه توسعه صادرات اولیه)می توان تامین نیازهای ارزی، بهره برداری مطلوب تر از امکانات داخلی و صدور مازاد تولید داخلی و نهایتا حل شدن در بازار جهانی و گرایش در جهت تخصص و تخصیص منابع بر اساس اصل مزیت نسبی که ابتدا توسط ریکاردو مطرح شد و سپس توسط عده ای ار اقتصاددانان، از جمله هابرلر   ،مارشال ، هکشروارهلین  و… توسعه یافت، که از جمله دلایل اساسی گرایش به توسعه صادرات اولیه بیان شده است.چرا که مواد معدنی می بایستی در جایی  تولید شود که یافت می شوند.تولیدات کشاورزی از قبیل چای و قهوه  و بطور کلی مواد اولیه صنایع مصرفی غذایی در جایی قابل تولید است که از شرایط اقلیمی و جغرافیایی متناسب بر خوردار باشد.اما از آن جایی که کشورهای در حال توسعه فاقد فن آوری و دانش لازم برای تبدیل تولیدات اولیه به ثانویه بوده ودر نتیجه برای تولید و استخراج تولیدات اولیه مذکور نیازمند واردات فن آوری و دانش لازم از کشورهای پیشرفته می باشند.لذا به این منظور تولید هر چه بیشتر کالاهای اولیه برای تامین نیازمندی های ارزی را می طلبد. علی هذا، با وجود تلاش های بیشتر این کشورها، اوضاع نسبی آنها بدتر و شکاف بین کشورهای پیشرفته و عقب مانده بیشتر شده . این مساله توجه بسیاری از صاحب نظران را بخود معطوف ساخته است (فتحی،1384).عدم موفقیت کشورهای در حال توسعه در خصوص اهداف توسعه صادرات محصولات اولیه از یک طرف، به ماهیت صادرات کالاهای اولیه، روابط تجاری موجود بین کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه و از طرفی به ساختار داخلی اقتصاد این کشورها مربوط است.کالاهای اولیه عمدتا دارای کشش درآمدی تقاضای پایین هستند.بنابر این میزان افزایش تقاضا در بازار مصرف کمتر از افزایش درآمد خواهد بود.از طرفی، ظهور مواد اولیه غیر طبیعی و مصنوعی با پیشرفت فن آوری در جهت صرفه جویی در مصرف مواد اولیه از سوی دیگر دائما بر رشد تقاضای کالاهای اولیه و معدنی تاثیر منفی زیادی داشته و دارد.همچنین سیاست های حمایتی کشورهای توسعه یافته از بخش اولیه اقتصادشان این جریان تاثیر گذاری را تشدید می نماید.این سه عامل همراه با عرضه بیشتر کالاهای اولیه توسط کشورهای در حال توسعه، با رشد نا کافی تقاضا برای این گونه کالاها، موجب افت رابطه مبادله و نقصان فرایند صادراتی این کشورها شده است.حاکمیت غالب شرکت های چند ملیتی بر بازار تولید و مصرف و ضعف کشورهای در حال توسعه در زمینه های صدور و بازاریابی از یک سو،سبب شده قیمت گذاری،میزان و نوع تولید در کنترل این شرکت ها بوده واز طرف دیگر،فواید صادراتی بگونه بسیار نا برابر بین کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته توزیع گردد.مجموعه عوامل فوق سبب شده که کشورهای در حال توسعه برای دستیابی به میزان معینی از کالاهای صنعتی مورد نیاز خود از کشورهای توسعه یافته، کالاهای اولیه بیشتری صادر کنند. این مساله سبب تردید در دستیابی به رشد و توسعه اقتصادی مورد نظر این کشورها از طریق توسعه صادرات کالاهای اولیه گردید و پاره ای از صاحب نظران مسائل توسعه را به اندیشه واداشت.عقیده غالب در آن دوران برای مقابله با کاهش بازارهای جهانی محصولات اولیه افزایش کسری در موازنه پرداخت ها، رشد و توسعه اقتصادی به دنبال تحقق و توسعه صنعتی در نتیجه بکارگیری استراتژی جایگزینی واردات بود که این خود نیازمند تلاش به منظور جانشین کردن کالاها، که غالبا کالاهای صنعتی قبلا وارد شده، منابع داخلی تولید و عرضه می باشد.به هر حال این استراتژی نیز مدینه فاضله مورد انتظار کشورهای در حال توسعه را محقق نساخت(فتحی،1385).ناکامی راهبران صنعتی شدن از طریق جایگزینی واردات زمانی قوت بیشتری گرفت که راهبرد جانشینی برای آن در صحنه ظاهر شد که تمام نشانه های موفقیت را نیز دارا بود.با وجود سابقه ذهنی نا مناسب و احساس عدم موفقیت در زمینه توسعه صادرات کالاهای اولیه، که از گذشته وجود داشت، این بار رویای توسعه صادرات حول صادرات کالاهای صنعتی یا ثانویه دور میزد.تحت این شرایط، کالاهایی قابلیت صدور خواهند داشت که ارز حاصل از صادرات آنها بیش از صرفه جویی ارزی ناشی از جایگزینی واردات باشد،و نیز عاری از مشکلات صادرات کالاهای اولیه (کشش قیمتی و درآمدی تقاضای نا چیز روابط،مبادله و …)می باشد (فتحی،1385).در اواخر 1950و اوایل 1960،سخنان بسیاری در خصوص مشکلات جهان سوم و تشدید شکاف بین این کشورها و کشورهای توسعه یافته بر زبان ها رانده می شد.در همین ایام اعلام “دهه توسعه” از جانب رئیس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا، جان اف کندی، در سال 1961 برای ارتقا سطح زندگی ملل مختلف جهان از سوی اعضای سازمان ملل متحد مورد استقبال قرار گرفت که به تبع آن مجمع عمومی سازمان ملل در 19 ذسامبر 1961 طی قطعنامه ای به این پیشنهاد و تصمیم،جامعه عمل پوشاند.و برای دستیابی به اهداف آن از کشورهای عضو سازمان های تخصصی خواسته شد،ساستهایی را تعقیب کنند که کشورهای عقب مانده و نیز کشورهایی که به صادرات تعداد معدودی کالاهای اولیه متکی هستند، بتوانند میزان بیشتری از محصولات خود رت با قیمت ثابت و مناسب، در بازارهای وسیع تر بفروشند،و قادر گردند هزینه های توسعه اقتصادی خود را از طریق درآمدهای ارزی خویش و پس انداز داخلی تامین نماید تا در نتیجه سهم مناسبی ازدرآمد حاصل از استخراج و فروش منابع طبیعی کشورهای در حال توسعه که با استفاده از سرمایه های خارجی به دست می آید نصیب این کشورها گردد.در زمینه تجارت کالاهای ساخته شده و کالاهای اولیه با توجه به ضرورت افزایش درآمدهای ارزی کشورهای در حال توسعه می باید اقدامات موثری انجام شود؛ چرا که افزایش درآمد سرانه در کشورهای در حال توسعه به میزان 50 درصد نیازمند افزایش واردات است.یکی از دلایل این مطلب این است که هرگونه شتاب و تسریع در نرخ رشد،محتاج سرمایه گذاری های اضافی می باشد،که به واردات وابسته است و در نتیجه واردات در حد بالاتری از درآمد، افزایش پیدا خواهد کرد. از سوی دیگر برای حفظ تعادل تراز پرداخت ها و یا جلوگیری از کسری بیشتر آن، صادرات بیشتر کالاها را ضروری می نماید.در هر حال،تعیین دهه توسعه سبب انجام مطالعات، مذاکرات و اقدامات بسیار وسیعی در کلیه جنبه های مسائل اقتصادی کشورهای در حال توسعه(به ویژه در زمینه تجارت)از جانب محافل علمی،دولت ها،سازمان های منطقه ای،بین المللی و تخصصی گردید که در مرحله اول منجر به روشن شدن شمار زیادی از مسائل و مشکلات ودر مرحله بعد،موجب انجام اقداماتی هر چند محدود، در این خصوص شد.تصمیم تشکیل اولین کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد در سوم اوت 1962 یکی از اقدامات اساسی در این راستا بود که در 23 مارس 1962 در ژنو تشکیل شد (فتحی،1384،ص28) .توسعه بازرگانی بین المللی و اهمیت آن در توسعه اقتصادی، مسائل بازرگانی بین کشورهای با سطح متفاوت توسعه و نظام های اقتصادی و اجتماعی مختلف، مطالعه روندهای بلند مدت تجاری کشورهای تولید کننده محصولات اولیه، اتخاذ تدابیر و عملیات لازم به منظور حذف موانع تجاری و مبادرت به گسترش بازار برای صادرات مواد اولیه و تثبیت بازار محصولات اولیه به قیمت های عادلانه با در نظر گرفتن موافقت نامه های مربوط به مواد اساسی و اولیه، اتخاذ تدابیر مالی بین المللی به منظور جبران خسارت مالی، اتخاذ تدابیر لازم جهت تنوع بخشیدن و گسترش صادرات مواد مصنوعی و نیمه ساخته شده کشورهای در حال توسعه برای افزایش سهم آنها در بازرگانی جهانی، بهبود تجارت نا مرئی کشورهای در حال توسعه و کاهش پرداخت های مربوط به حمل و نقل و بیمه،تعیین اثرات گروه های اقتصادی منطقه ای و تامین اعتبارات مالی و هماهنگ ساختن سیاست های بازرگانی و مالی از جمله مسائل مورد بررسی کنفرانس مزبور بوده است. بنابراین با توجه به عدم موفقیت راهبرد جایگزینی واردات و دیگر مشکلات کشورهای در حال توسعه از یک سو و مساعد شدن جو بین المللی جهت مقابله با مسائل توسعه نیافتگی کشورهای در حال توسعه از سوی دیگر راهبرد توسعه صادرات به عنوان یک راهبرد توسعه صنعتی جهت دستیابی این کشورها به رشد و توسعه اقتصادی از سوی شماری از این ممالک انتخاب شد،تا در نتیجه آن درآمدهای ارزی لازم برای توسعه حاصل و توسعه صنعتی تحقق یابد،ولی از آن جایی که لازمه صنعتی شدن ایجاد و گسترش بخش صنعت و تولیدات صنعتی می باشد و این کشورها نیز در ابتدا برای ایجاد پایه های صنعتی لازم در جهت توسعه صادرات صنعتی با استفاده از امکانات مالی بین المللی ارزان آن زمان، توانسته اند به موفقیت های چشمگیری در زمینه صدور محصولات ثانویه و صنعتی دست یابند.چه بسا اگر منابع مالی بین المللی در دسترس این کشورها نبود اجبارا به مانند دهه های گذشته و بسیاری دیگر از کشورهای در حال توسعه، برای تامین نیازهای ارزی، ناگزیر به صادرات کالاهای اولیه خود بودند(فتحی،1384). وفور نیروی کار ارزان و منالع طبیعی فراوان، یکی دیگر از دلایل اساسی طرفداران تجارت آزاد و استقلال از مزیت های نسبی برای توسل به توسعه صادرات بوده و بر همین اساس، نظریه پردازان تجارت آزاد و حامیان راهبرد توسعه صادرات معتقدند که ایجاد صنایع کاربر یکی از زمینه هائی است که کشورهای در حال توسعه در آن از مزیت نسبی برخوردارند. در این صورت کشورهای در حال توسعه خواهند توانست از طریق توسعه صادرات کالاهای ثانویه بر مشکلات توسعه نیافتگی خود غلبه نمایند.قطب بندی های ایدئولوژی و سیاسی نیز در این ارتباط سهم بسزا داشته است.هیچ بعید نیست که سردمداران نظام سرمایه داری و مخالفان کمونیسم، برای اثبات برتری نظام خود، جار و جنجال هائی در صحنه بین المللی به راه نیندازندو یا ساخت های اقتصادی متناسب با نظام خود را در مقابل اقتصاد بسته، رقیب علم کنند.از آنجا که لازمه این کار توسل به تجارت آزاد و لا جرم حل شدن در بازار جهانی است که اساس نظام سرمایه داری و اقتصاد بازار می باشد(اگر چه خود کشورهای توسعه یافته دارای اقتصاد بازار، کمتر به این توصیه ها عمل کرده اند)طبیعی است که توجه به توسعه صادرات گریز ناپذیر است.چنان چه تعصب صنعتی شدن که در آن نه، تنها راه توسعه اقتصادی پنداشته می شد، به این مساله اضافه شود، راهبرد توسعه صادرات و کالاهای ثانویه، تنها مسیری که رسیدن به مدینه فاضله، برای طرفداران آن قابل تصور می باشد (فتحی،1385). در ادبیات اقتصادی، کشورهای تازه صنعتی شده را اغلب کره جنوبی، تایوان، هنگ کنگ، سنگاپور و برزیل و در مواردی مکزیک، می دانند.اگر چه عملکرد صنعتی این کشورها قابل توجه است ولی دو سوال اساسی در ارتباط با راهبرد توسعه صادرات مطرح است؛ اولا چه عامل یا عواملی سبب موفقیت این کشورها شده است؟ ثانیا آیا امکان ندارد تداوم موفقیت های آنها در زمینه توسعه صادرات در آینده امکان پذیر خواهد بود؟ وآیا بکارگیری این راهبرد برای دیگر کشورهای در حال توسعه، موفقیت آمیز می باشد یا خیر؟ اگر چه پرداختن به علل موفقیت این کشورها و اثبات تجویز آن برای دیگر کشورها خارج از بحث این قسمت از بررسی می باشد ولی تابیر هیوبرت اشمیتز  موفقیت راهبرد صنعتی شدن یا جهت گیری صادراتی در کشورهای تازه صنعتی شده برای حفظ تداوم موفقیت های خود در زمینه گسترش صادرات با گرفتاری های جدی روبرو هستند و برای کشورهایی که که خواهند همان راه آنها را بپیمایند این دشواری ها شدیدتر است.بنا بر این نمی توان آنرا برای تمام کشورهای در حال توسعه به طور موکد توصیه نمود.چرا که تحقق توسعه صادرات و به تبع آن توسعه صنعتی مربوط به فراهم آمدن مجموعه شرایطی است که ممکن است اغلب کشورها فاقد تمام و یا تعدادی از آنها باشند. عزم وتعهد دولت در فراهم نمودن زمینه های تشویقی و حمایتی از صنایع و صادرات کالاهای صنعتی، اجرای همه جانبه این راهبرد(در عرض برخورد اتفاقی و جزئی)که در برگیرنده سیست های سازگار در مورد بازار ارز و صادرات و واردات می باشد. ثبات سیاسی که اجرای این سیاست ها را به طور مستمر و در طول زمان نسبتا طولانی تعیین نماید. وجود نیروی انسانی ماهر لازم، نیروی کارآفرین، پایه صنعتی مناسب،زیر بناهای کافی،دستمزدهای قابل تامل، دسترسی به سرمایه،مقیاس مطلوب بازار و بر خورداری از توانایی جذب و توسعه فن آوری از جمله عوامل و شرایط مزبور می توان نام برد(وظیفه دوست،1388).قسمتهایی از پیشینه پژوهش:درموسگلو و همکاران (2012)  مقاله ای را تحت عنوان «تاثیر خدمات دولتی برای ارتقاء صادرات بر دستیابی شرکت های کوچک و متوسط به اهداف: مروری بر ابعاد عملکرد صادرات» انجام دادند. هدف از این مقاله بررسی تاثیر ابزار ها و خدمات دولتی برای ارتقاء صادرات بر عملکرد شرکتها است. اینگونه مشخص شد که شرکتها نوعا تنها بر یکی اهداف صادراتی اهداف مالی،  دست می یابند. شرکتها توجه کمی بر دیگر ابعاد داشتند، بنابراین این تحقیق به بررسی بعد عملکرد صادرات پرداختند این 4 بعد عبارتند از اهداف مالی، اهداف استرتژیک، ارتباط سهامداران، یادگیری سازمانی. از 143 شرکت در ترکیه نظر سنجی به عمل آمد یافته ها پیشنهاد می کند که مشوق های صادراتی موجب بهبود تمام ابعاد صادراتی می شود.جوزف ریالپ(2010) مقاله ای را تحت عنوان”عملکرد صادرات زیر میکروسکوپ: نگاهی از طریق لنز اسپانیایی”ارائه دادند.در این مقاله به ارائه تصویری جامع از عملکرد صادرات در شرکتهای کوچک و متوسط اسپانیایی پرداخته اند که با استفاده  تجزیه وتحلیل رگرسیون و مدل سازی معادله ساختاری عوامل داخلی(مدیریتی و سازمانی)و عوامل خارجی(زیست محیطی) را مورد بررسی قرار داده اند.نتایج به دست آمده نشان می دهد که مهارت های مدیریتی، زبان های خارجی،دانش کسب و کار بین  المللی،تعهد صادرات بیشترین سابقه موثر بر عملکرد صادرات را دارد علاوه بر این،یک رابطه مثبت قوی بین هدف مشاهده و اقدامات ذهنی عملکرد صادرات وجود دارد.فهرست مطالب ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی رشد و توسعه صادرات (فصل دوم) به شرح زیر می باشد:2-1) مقدمه    2-2) مفهوم و اهمیت صادرات    2-3) انواع صادرات   2-4) تاریخچه توسعه صادرات و فلسفه آن    2-5)توسعه صادرات  2-6)استراتژی توسعه صادرات    2-7) نقش توسعه صادرات در رشد و توسعه اقتصاد    2-8)اهمیت و نقش صادرات غیر نفتی در اقتصاد کشور    2-9)برنامه های تشویق صادرات    2-10)موانع و مشکلات صادرات    2-11)دسته بندی موانع صادراتی    2-12)عناصر تشکیل دهنده توانمندی صادراتی   2-13)مدل های مرتبط با صادرات           2-13-1)مدل حقیقی و همکاران           2-13-2)مدل ناظمی و داوود خانی           2-13-3)مدل لی لینگ یی و اوگنومکن           2-13-4)مدل مییر و همکاران           2-13-5)مدل سبوسا و برادلی    2-14)انگیزش به صادرات    2-15)گرایش به صادرات    2-16)تشریح عوامل تعیین کننده گرایش به صادرات           2-16-1)ویژگی های شرکت          2-16-1-1)اندازه شرکت          2-16-1-2)مزیت رقابتی محصولات          2-16-1-3)استفاده از تکنولوژی         2-16-2)ویژگی های تصمیم گیرندگان         2-16-2-1)ویژگی های عینی         2-16-2-2)سن مدیران         2-16-2-3)سطح تحصیلات        2-16-2-4)توانائی صحبت به زبانهای خارجی        2-16-3)ویژگی های ذهنی        2-16-3-1)ریسک پذیری        2-16-3-2)هزینه های درک شده        2-16-3-3)مزایای درک شده        2-16-3-4)تعهد    2-17)سابقه تحقیقات و مطالعات انجام شده          2-17-1)تحقیقات داخلی          2-17-2)تحقیقات خارجی   منابعتوجه:هدف ما در سايت نگين فايل کمک به دانشجويان و دانش پژوهان عزيز براي بالا بردن سطح بار علمي آنها مي باشد پس لطفا نگران نباشيد و با اطمينان خاطر اقدام به خريد بفرماييد.

برچسب ها:
ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی رشد و توسعه صادرات (فصل دوم) دانلود مباني نظري استراتژی توسعه صادرات مباني نظري گرایش به صادرات پيشينه تحقيق مدل های مرتبط با صادرات پيشينه پژوهش توانمندی صادراتی چارچوب نظري موانع و مشکلات صادرات پيشينه نظري

مناسب جهت استفاده کلیه پژوهشگران

در قالب فایل word و قابل ویرایش با زبان فارسی

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق پرخاشگری و ناکامی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق پرخاشگری و ناکامی دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق پرخاشگری و ناکامی دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل مبانی نظری وپیشینه تحقیق پرخاشگری وناکامی فصل دوم : ادبيات مربوط…

  • بررسی مجموعه اشیاء برنزی دوره ساسانی (ظروف،پیکره ها،مسکوکات)

    بررسی مجموعه اشیاء برنزی دوره ساسانی (ظروف،پیکره ها،مسکوکات) دانلود بررسی مجموعه اشیاء برنزی دوره ساسانی (ظروف،پیکره ها،مسکوکات) دسته بندي : معماری جزئیات و دریافت گزارش فایل دانلود پایان نامه با موضوع بررسی مجموعه اشیاء برنزی دوره ساسانی (ظروف،پیکره ها،مسکوکات) در…

  • پاورپوینت اکسيدهاي اصلي تشکيل دهندة سيمانهاي پرتلند

    پاورپوینت اکسيدهاي اصلي تشکيل دهندة سيمانهاي پرتلند برچسب ها: مواد تشکیل دهنده سیمان سفیدعکس سیمان پرتلندمقاله سیمان پرتلندسیمان پرتلند نوع 4سیمان پرتلند آمیختهانواع سیمان پرتلند امیختههمه چیز درباره سیمانسیمان برقی چیست رفتن به سایت اصلی پاورپوینت اکسيدهاي اصلي تشکيل دهندة…

  • بررسی رابطه ی بین استراتژیهای ایجاد تمایز و رهبری هزینه بر میزان فروش در شرکتهای صنعتی

    بررسی رابطه ی بین استراتژیهای ایجاد تمایز و رهبری هزینه بر میزان فروش در شرکتهای صنعتی برچسب ها: استراتژی رقابتی عملکرد سازمانی منابع رقابتي استراتژي رقابتي رهبري هزينه استراتژی رقابتی کاهش قیمت استراتژی رقابتی تمایزپایان نامه بررسی رابطه ی بین…

  • پاورپوینت حسابداری تورمی

    پاورپوینت حسابداری تورمی دانلود پاورپوینت حسابداری تورمی دسته بندي : حسابداری جزئیات و دریافت گزارش فایل   بخشی از متن پاورپوینت با افزایش درآمدهای نفتی طی دو سال اخیر با توجه به وابستگی بودجه به نفت، دولت برای استفاده از…

  • ادبیات نظری تحقیق پیشرفت تحصیلی (فصل دوم پایان نامه)

    پيشينه پژوهش پیشرفت تح,پيشينه نظري پیشرفت تحصیلی,چارچوب نظري تاریخچه پیشرفت تحصیلی,دانلود مباني نظري عوامل پیشرفت تحصیلی,فصل دوم پايان نامه ارشد مفهوم پیشرفت تحصیلی,مباني نظري پیشرفت تحصیلی چیست؟,مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) پیشرفت تحصیلی دانلود فایل اصلی ادبیات نظری…

  • بررسی ارزيابي فرهنگ نماز و اثرات دنيوي و اخروي آن بر افراد

    بررسی ارزيابي فرهنگ نماز و اثرات دنيوي و اخروي آن بر افراد برچسب ها: بررسی ارزيابي فرهنگ نماز و اثرات دنيوي و اخروي آن بر افرادنماز توانبخش روح و رواننماز و نظم و انضباطاهميت نماز در تربيت عقلانينقش نماز در…

  • چارچوب نظری و سوابق تحقیق بازاریابی رابطه مند (فصل دوم پایان نامه)

    پيشينه پژوهش بازاریابی رابطه مند و وفاداری مشتری,پيشينه تحقيق بازاریابی رابطه ای چیست,دانلود چارچوب نظری و سوابق تحقیق بازاریابی رابطه مند (فصل دوم پایان نامه),فصل دوم پايان نامه ارشد ابعاد بازاریابی رابط,مباني نظري پایان نامه بازاریابی رابطه مند دانلود فایل…

  • دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش ویژگی شخصیت فردی (فصل دوم پایان نامه روانشناسی)

    ادبيات نظري پايان نامه روانشناسي,چارچوب ادبيات نظ,چارچوب نظري روانشناسي,دانلود مباني نظري روانشناسي,دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش ویژگی شخصیت فردی,فصل دوم پایان نامه روانشناسی,مباني نظري و پيشينه پژوهش شخصیت فرد,مباني نظري ویژگی شخصیت فردی دانلود فایل اصلی دانلود مبانی نظری…

  • مبانی نظری و سوابق پژوهشی تعاریف و مفاهیم بازاریابی بانکی

    مبانی نظری و سوابق پژوهشی تعاریف و مفاهیم بازاریابی بانکی دانلود مبانی نظری و سوابق پژوهشی تعاریف و مفاهیم بازاریابی بانکی دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل 2 - 2 - بازاریابی بانکی 51…

  • مبانی نظری تحقیق بی سوادی و سواد آموزی (فصل دوم پایان نامه)

    ادبیات نظری بی سوادی و سواد آموزی,پیشینه و چارچوب نظری بی سوادی و سواد آموزی,چارچوب نظری بی سوادی و سواد آموزی,دانلود مبانی نظری تحقیق بی سوادی و سواد آموزی,فصل دوم پایان نامه بی سوادی و سواد آموزی دانلود فایل اصلی…

  • پاورپوینت پیاده سازی مهندسی مجدد و دلایل موفقیت و شکست پروژه ها

    پاورپوینت پیاده سازی مهندسی مجدد و دلایل موفقیت و شکست پروژه ها دانلود پاورپوینت پیاده سازی مهندسی مجدد و دلایل موفقیت و شکست پروژه ها دسته بندي : مدیریت جزئیات و دریافت گزارش فایل توضیحات: فایل پاورپوینت پیاده سازی مهندسی…

  • هواساز

    هواساز دانلود هواساز دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل هواساز دوره آموزشي تعميركاران دستگاههاي تهويه مطبوعشركت تهويه فهرست هواساز چیست؟كاربرد هواسازانواع قسمتهاي هواسازمونتاژ و نصب دستگاهاحتياط قبل از راه اندازيراه اندازي دستگاهنگهداري دستگاهعيب يابي…

  • جزوه خلاصه نکات مبحث 9 مقررات ملی ساختمان

    جزوه خلاصه نکات مبحث 9 مقررات ملی ساختمان برچسب ها: مبحث 9خلاصه نکات بتنآزمون نظام مهندسیآزمون کارشناسی رسمیازمون نظارتازمون اجراازمون محاسباتبتن ارمه رفتن به سایت اصلی جزوه خلاصه نکات مبحث 9 مقررات ملی ساختمان دسته بندي : عمران جزئیات و…

  • بررسي رابطه جهت گيري هدف پيشرفت، خود كارآمدي و خلاقيت در دانش آموزان

    بررسي رابطه جهت گيري هدف پيشرفت، خود كارآمدي و خلاقيت در دانش آموزان برچسب ها: خلاقیتجهت گیری هدف پیشرفتخودکارآمدیرويكردهاي مختلف به خلاقيتتحقیق بررسي رابطه جهت گيري هدف پيشرفت خود كارآمدي و خلاقيت در دانش آموزانمقاله جهت گیری هدف پیشرفت و…

  • بیماری های روانی

    بیماری های روانی برچسب ها: بیماری های روانیتعریف سلامتیسلامتیتقسیم بندی بیماری های روانی از نظر شدت و ضعفآستنیضعف عصبینوروآستنیوسواسترس های مرضیهیستریبیماری جسمی پارانویاتغییر شکل شخصیتانسان پارانویاییسایکوزاسکیزوفرنیدرمان اسکیزوفرنیدوره های م رفتن به سایت اصلی بیماری های روانی دسته بندي : روانشناسی…

  • دانلود حل مشکل frp گوشی سامسونگ A710F با اندروید 7 با لینک مستقیم

    با اندروید 7 با لینک مستقیم,حل مشکل frp گوشی سامسونگ A710F,دانلود حل مشکل frp,گوشی سامسونگ A710F دانلود فایل اصلی دانلود حل مشکل frp گوشی سامسونگ A710F با اندروید 7 با لینک مستقیم از سایت دانلود فایل موضوع:دانلود حل مشکل frp…

  • فایل پاورپوینت باغ شاه گلی تبریز(عمارت ایل گلی)

    فایل پاورپوینت باغ شاه گلی تبریز(عمارت ایل گلی) برچسب ها: دانلود پاورپوینت باغ شاه گلی تبریزعمارت ایل گلیپاورپوینت باغ شاه گلی تبریزپاورپوینت آشنایی با عمارت ایل گلیپاورپوینت معرفی باغ شاه گلی تبریزپاورپوینت عمارت ایل گلی تبریزپاورپوینت بررسی عمارت ایل گلیبنای…

  • پاورپوینت آشنايي با تجهيزات تبادل جرم بين 2 فاز

    پاورپوینت آشنايي با تجهيزات تبادل جرم بين 2 فاز برچسب ها: آشنايي با تجهيزات تبادل جرم بين 2 فازانواع تجهيزاتبرج هاي سيني دارظروف مجهز به توزيع كننده گازبرج هاي آكندهتعيين قطر بر ج هاي سيني دارويژگي هاي آكنه خوب رفتن…

  • پیشینه و مبانی نظری سیستمهای حاکمیت شرکتی ، مالکیت سهام مدیريت، سهامداران عمده و پایداری سود

    پیشینه و مبانی نظری سیستمهای حاکمیت شرکتی ، مالکیت سهام مدیريت، سهامداران عمده و پایداری سود دانلود پیشینه و مبانی نظری سیستمهای حاکمیت شرکتی ، مالکیت سهام مدیريت، سهامداران عمده و پایداری سود دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی…

  • پیشنه و ادبیات نظری تعاریف و مفاهیم رضایت شغلی

    پیشنه و ادبیات نظری تعاریف و مفاهیم رضایت شغلی دانلود پیشنه و ادبیات نظری تعاریف و مفاهیم رضایت شغلی دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل فهرست مطالب : رضایت شغلی 2 - 3 -…

  • مبانی نظری میزان علاقه به مطالعه وخواندن

    مبانی نظری میزان علاقه به مطالعه وخواندن دانلود مبانی نظری میزان علاقه به مطالعه وخواندن دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل مبانی نظری میزان علاقه به مطالعه وخواندن فصل دوم پيشينه تحقيق مقدمه كودك…

  • مبانی نظری وپیشینه پژوهش عوامل تأثیر گذار بر بقای شرکت ها (فصل دوم)

    پيشينه پژوهش تضمین بقای برند,پيشينه تحقيق تضمین بقای سازمان,چارچوب نظري بدهی ش,دانلود مبانی نظری وپیشینه پژوهش عوامل تأثیر گذار بر بقای شرکت ها (فصل دوم),فصل دوم پايان نامه صادرات تضمین بقای یک شرکت,مباني تضمین بقای شرکت‌ها با کاهش بهای تمام‌شده…

  • چگونگي اجرایی شدن معاهدات در حقوق كنوني ايران

    چگونگي اجرایی شدن معاهدات در حقوق كنوني ايران,معاهدات دانلود فایل اصلی چگونگي اجرایی شدن معاهدات در حقوق كنوني ايران از سایت دانلود فایل تحقیق چگونگي اجرایی شدن معاهدات در حقوق كنوني ايران در حجم 54 صفحه و در قالب word…

  • فایل پاورپوینت روستای وادان دماوند

    فایل پاورپوینت روستای وادان دماوند برچسب ها: پاورپوینت روستای وادان دماوندآشنایی با روستای وادانروستاپاورپوینت بررسی و تحلیل روستای وادان تهرانروستای وادانپروژه روستاپاورپوینت روستای وادانروستای وادان دماوندپاورپوینت روستای وادان از توابع شهرستان دماوندجمع آبرودبررسی روستا و رفتن به سایت اصلی فایل…

  • پاورپوینت کنتاکتور

    پاورپوینت کنتاکتور دانلود پاورپوینت کنتاکتور دسته بندي : مهندسی مکانیک جزئیات و دریافت گزارش فایل توضیحات: فایل پاورپوینت آشنایی با کنتاکتور،در حجم 19 اسلاید قابل ویرایش. بخشی از متن: مزایای کنتاکتور : -امکان کنترل مصرف کننده از راه دور -امکان…

  • پیشینه تحقیق و مبانی نظری تاریخچه هوش هیجانی و تعریف هوش هیجانی

    پیشینه تحقیق و مبانی نظری تاریخچه هوش هیجانی و تعریف هوش هیجانی دانلود پیشینه تحقیق و مبانی نظری تاریخچه هوش هیجانی و تعریف هوش هیجانی دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل مبانی نظری تاریخچه…

  • پیشینه و مبانی نظری مفاهیم سود و بازده سود و تقسیم سود

    پیشینه و مبانی نظری مفاهیم سود و بازده سود و تقسیم سود دانلود پیشینه و مبانی نظری مفاهیم سود و بازده سود و تقسیم سود دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل مبانی نظری و…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیقاتی سازگاری شغلی(فصل دوم پایان نامه)

    پيشينه پژوهش سازگاری شغلی,پيشينه نظري سازگاری شغلی چیست,تعریف سازگاری شغلی,دانلود مباني نظري سازگاری شغلی,سازگاری شغلی,مباني نظري نظریه های سازگاری شغلی,مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) سازگاری شغلی,نظریه سازگاری شغلی,نظریه های سازگاری شغلی دانلود فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه…

  • پاورپوینت بيماريهاي ناشي از عوامل فيزيكي

    پاورپوینت بيماريهاي ناشي از عوامل فيزيكي دانلود پاورپوینت بيماريهاي ناشي از عوامل فيزيكي دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل بيماريهاي ناشي از عوامل فيزيكي مقدمه علل توجه به شرائط فيزيكي محيط كارافزايش بازده كار؛جلوگيري…

  • طرح کسب و کار احداث کارخانه تولید و نصب ایزوگام

    توجیه فنی کارخانه عایق کاری و تولید ایزوگام,تولید ایزوگام و نصب ایزوگام,طرح توجیهی تولید عایق سقف,طرح توجیهی کارخانه ایزوگام,طرح کارافرینی کارخا,طرح کسب و کار احداث کارخانه تولید و نصب ایزوگام,طرح کسب و کار تولید ایزوگام,کارگاه تولیدی ایزوگام دانلود فایل اصلی…

  • پاورپوینت ارائه کتبی

    پاورپوینت ارائه کتبی برچسب ها: پاورپوینت ارائه کتبیتعیین عنوان مناسب تهیه طرح اولیه متن اصلی مزایای تعیین عناوین داخلی متن و توالی ارتباط منطقی بین آنها کسب و سازماندهی اطلاعات منظور از نوشتن پانوشت اجزاء آغازين ارائه كتبي رفتن به…

  • پاورپوینت مهارتهای ارتباطی همسران و اصول مهم برای زندگی موفق همسران

    پاورپوینت مهارتهای ارتباطی همسران و اصول مهم برای زندگی موفق همسران برچسب ها: مهارتهای ارتباطی در زندگی زناشویی pptدانلودکتاب مهارت های ارتباطی همسرانمهارتهای ارتباطی در خانوادهمهارت کلامی بین زوجینمهارت های ارتباطی زوجین pptمهارتهای ارتباطی با همسرارتباط موثر بین زوجینمهارت های…

  • بررسی ویژگی های فردی بیمه گر در تمایل به خرید بیمه گذاران بیمه بدنه از دیدگاه بیمه گران

    بررسی ویژگی های فردی بیمه گر در تمایل به خرید بیمه گذاران بیمه بدنه از دیدگاه بیمه گران برچسب ها: بیمه گر بیمه گذار ویژگی های فردیپایان نامه بررسی ویژگی های فردی بیمه گر در تمایل به خرید بیمه گذاران…

  • دانلود مطالعات و رساله معماری طراحی خانه و سالن اپرا

    برنامه فیزیکی طراحی خانه و سالن اپرا,دانلود مطالعات و رساله معماری طراحی خانه هنرمندان,طراحی خانه و سالن اپرا,ظوابط و استانداردهای طراحی خانه و سالن اپرا,مطالعات معماری طراحی خانه و سالن اپرا,معماری طراحی خانه و سالن اپرا دانلود فایل اصلی دانلود…