مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف تجاری سازی (فصل دوم)

انواع تجاري‌سازي,تجاری سازی ppt,تجاری سازی دانش,روش های تجاری سازی,مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف تصمیم‏ گیری(فصل دوم),مدل‌ها و الگوهاي تجاري‌سازي,مراحل تجاری سازی ایده,مفهوم تجاری سازی
دانلود فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف تجاری سازی (فصل دوم) از سایت

دانلود فایل

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف تجاری سازی (فصل دوم) در 92 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.مشخصات محصول:توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامهتوضیحات نظری کامل در مورد متغیرپیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابهرفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسبمنبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)کاربردهای مطلب:منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهیقسمتهایی از مبانی نظری:مفهوم و تعاريف تجاري‌سازي   تجاري‌سازي در فرهنگ لغات هريتج به معني به كارگيري روش‌هاي كسب و كار به منظور سود و انجام بهره‌گيري آمده است. تعاريف متعددي از قبيل: معرفي يك محصول يا خدمت در بازار براي سود، فرآيند تبديل چيزي به فعاليت تجاري، تعاريف تقريباً مترادفي هستند كه در ساير فرهنگ لغات‌ها براي تجاري‌سازي مي‌توان يافت.   در ادبيات نو‌آوري نيز تعاريفي نزديك به هم از تجاري‌سازي صورت گرفته است. ساده‌ترين تعريف تجاري‌سازي را عرضه يك محصول جديد در بازار مي‌داند.   دولت كانادا در سند برنامه بودجه‌اي  سال 2004، تجاري‌سازي را اين گونه تعريف كرده است: فرآيندي كه از طريق آن يافته‌هاي حاصل از تحقيق به بازار آورده مي‌شوند و ايده‌ها يا يافته‌هاي جديد به محصولات و خدمات جديد يا تكنولوژي‌هاي فروختني در سراسر جهان، توسعه مي‌يابند.   تجاري‌سازي تحقيقات فراگردي است كه دانش توليد شده در دانشگاه‌ها و سازمان‌هاي تحقيقاتي را به محصولات قابل عرضه در بازار يا فراگردهاي صنعتي تبديل مي‌كند. اين فراگرد مستلزم همكاري و تعامل جدي مراكز آموزش عالي و سازمان‌هاي تحقيقاتي وابسته به دولت، شركت‌هاي صنعتي، سازمان‌هاي مالي و سرمايه‌گذاري، كارآفرينان و افراد علمي است ( فكور، 1383: 120). تجاري‌سازي “انتقال يك ايده، رويه يا انديشه ناشي از تحقيق به محيطي كه در آن به يك محصول، خدمت يا فراگرد تبديل شود” مي‌باشد (Rand,2003:26).   كارسون تجاري‌سازي را انتقال رسمي اكتشافات و نوآوري‌هاي ناشي از تحقيقات علمي انجام شده در دانشگاه‌ها و مؤسسات غیر انتفاعي به بخش تجاري براي منفعت عمومي مي‌داند (Karlsson,2004:15).   اراب  (1988) تجاري‌سازي را بدين صورت تعريف كرده است: “تجاري‌سازي شامل توليد ايده‌اي جديد و پياده‌سازي آن روي يك محصول، فراگرد يا خدمت جديد است كه منجربه رشد پوياي اقتصاد ملي و افزايش اشتغال و افزايش سود خالص براي بنگاه كسب و كار نوآور مي‌شود”(Urabe,1988:380).   جولي  (1997) تجاري‌سازي را فراگردي تعريف مي‌كند كه از بينش فناوري بازار آغاز شده و به كاركردهاي پايدار محصول متناسب با بازار ختم مي‌شود (Spilling,2004:230).   اسپلينگ  با مروري بر تعاريف مختلف از جمله تعريف جولي (1997) در مورد تجاري‌سازي تعريف جامعي ارائه مي‌نمايد؛ وي تجاري‌سازي را به عنوان فراگرد انتقال و تبديل دانش نظري موجود در نهادهاي دانشگاهي به برخي انواع فعاليت‌هاي اقتصادي تعريف كرد (Spilling,2004,3).   بندريان (2007) تجاري‌سازي را به عنوان تبديل يا انتقال ” فناوري” به يك موقعيت سودآور تعريف مي‌كند. كه مقصود از فناوري، فنون، تكنيك‌ها، فراگردهاي دريافت حق اختراع يا ساير مالكيت‌هاي خصوصي، مواد، تجهيزات، سيستم‌ها و نظاير آنهاست (Bandarian,2007:33).   فانگ‌ زوا  (2004) با بررسي تحقيقات برايت  (1969)، سارن  (1984)، روث‌ول  (1992) به اين نتيجه رسيد كه، تجاري‌سازي تحقيقات فراگردي است كه در آن، توسعه ايده‌هاي جديد يا داده‌هاي تحقيقاتي و تبديل آنها به محصولات تجاري يا خدمات و در نهايت ارائه به بازار ديده شود.   روبرت با اشاره به تعريف اتربك  (1971) كه نقطه آغاز تجاري‌سازي را با اختراع و ابتكار همراه مي‌داند، تشريح مي‌نمايد كه برخي از محققين بهره‌برداري از اختراع را نيز در تجاري‌سازي تحقيقات دخيل نموده و مطرح مي‌نمايند كه بدون تجاري‌سازي موفق، اختراع تبديل به نوآوري نمي‌شود و در نتيجه به بازار معرفي نخواهد شد (Roberts,2007:115,Murray2004:220,Gans,2006:111 ).   لندري و همكارانش  (2007) فعاليت‌هاي انتقال دانش را در موارد زير دسته‌بندي كرده‌اند:الف) انتقال نتايج پژوهش؛ ب) ارائه نتايج پژوهش‌ها؛ ج) نشست با گروه‌هاي كاري همراه با كاربران؛  د) ارائه خدمات مشاوره؛ هـ) مشاركت در توسعه محصول و خدمات؛ و) مشاركت در فعاليت‌هاي كسب و كار؛ ز) تجاري‌سازي نتايج پژوهش‌ها.   اغلب تعاريف در زمينه تجاري‌سازي دانش توليد شده در دانشگاه‌ها، تأكيدي ويژه بر كارآفريني دانشگاهي داشته و برخي پژوهشگران (Toole and Czarnitzki,2007:225) آنها را مترادف با يكديگر مي‌دانند.   در ادبيات نوآوري نيز تعاريفي نزديك به هم از تجاري‌سازي صورت گرفته است. ريمر، آيسرمن و ديگران (2005) تجاري‌سازي را “فرآيند تبديل فناوري به محصولات موفق اقتصادي” تعريف مي‌كنند (Buenstorf,2009:189).   نظامنامه اوسلو و كميسيون اروپايي(1995) تعريف مفصل‌تري از تجاري‌سازي نوآوري ارائه مي‌كند:   “تجاري‌سازي نوآوري، عبارت است از نوسازي و توسعه بازارهاي از محصولات و خدمات و بازارهاي مربوط به آنها؛ ايجاد روش‌هاي جديد توليد، عرضه و توزيع، ارائه‌ي تغييراتي در مديريت، سازمان‌هاي كاري، موقعيت‌هاي كاري و مهارت‌هاي نيروي كار” (202:Toole and Czarnitzki,2007).   چانگ و همكاران  (2009) تعريف عملي براي تجاري‌سازي پژوهش‌هاي دانشگاهي ارائه مي‌دهند: “اعضاي هيأت علمي كه بدنبال بهره‌برداري از نتايج پژوهش‌هاي خود از طريق دريافت حق اختراع، واگذاري امتياز و مشاركت در مالكيت شركت‌هاي انشعابي هستند”.   تعريف اسكاتيش اينترپرايز  (1996) از تجاري‌سازي چنين است: تجاري‌سازي فرآيند تبديل علم و تكنولوژي، تحقيق جديد يا يك اختراع به محصول يا فرآيندهاي صنعتي قابل عرضه در بازار است. اين كار مي‌تواند هم توسط شركت‌هاي موجود، يا از طريق ايجاد شركت‌هاي جديد صورت گيرد. تجاري‌سازي موفق منجر به نوآوري در محصول و نوآوري در فرآيند مي‌گردد.   انتقال يك ايده، روش، شئي، مهارت، دانش فني، دارايي فكري، كشف يا اختراع ناشي از پژوهش علمي اجرا شده در بخش دانشگاهي ( با همكاري شريكان يا بدون آن) به يك محيط صنعتي كه در آن ممكن است به توسعه يا بهبود محصولات يا فرآيندها منجر شود. مفهوم فوق كه به عنوان صنعتي‌سازي دانش بخش دانشگاهي نيز اطلاق مي‌گردد، به لحاظ كاربردي دقيقاً مرتبط و مترادف با مفهوم تجاري‌سازي نتايج تحقيقات مي‌باشد.   تجاري‌سازي فرآيندي است كه طي آن ايده، نتيجه يا توليدات حاصل از بخش تحقيقاتي به محصولات، خدمات و فرآيندهاي قابل عرضه در بازار تبديل مي‌شود كه از طريق آن يافته‌هاي حاصل از تحقيق به بازار آورده مي‌شوند و ايده‌ها يا يافته‌هاي جديد به محصولات و خدمات جديد يا تكنولوژي‌هاي فروختني در سراسر جهان، توسعه مي‌يابند. به عبارت ديگر تجاري‌سازي تحقيقات مجموعه تلاش‌هايي است كه به منظور فروش كارهاي تحقيقاتي با هدف كسب سود و ارتباط هر چه بيشتر آموزش و پژوهش با اهداف اقتصادي و اجتماعي مي‌توان اشاره كرد. با توجه به تعاريف فوق تجاري‌سازي را مي‌توان به بازار رسانيدن يك ايده و يا يك نوآوري دانست.   مسلماً ورود مؤسسات تحقيقاتي به عرصه تجارت و بازاريابي محصولات خود و توجه به نيازمندي‌هاي بازار و معيارهاي مشتريان، در بطن خود حاصل برخي فرصت‌ها و پيامدهاي مثبت است پيامدهايي كه در حداقل بهره‌وري كمك به خودگرداني مؤسسات و در آرماني‌ترين انتظار افزايش استانداردهاي زندگي (ايمني و امنيت)، كيفيت زندگي، توليد ثروت و رشد اقتصادي را در پي‌خواهد داشت ( توكلي، بزمي، فدوي اصغري، 1386: 156-150).   با اين حال همه محققان تجاري‌سازي را به عنوان يك پديده مثبت تلقي ننموده‌اند و گروهي از آنها نسبت به آن ابراز بدبيني كرده‌اند. براي مثال جاكوب  و همكاران (2003) فعاليت‌هاي تجاري دانشگاه را تهديدي براي اقتدار علم مي‌دانند و معتقدند كه تجاري‌سازي فرهنگ تحقيق را دستخوش تغيير مي‌نمايد. تجاري‌سازي نتايج تحقيق و تحقيقات مشترك دانشگاه و صنعت، استانداردهاي اخلاقي تحقيق را تضعيف نموده و اعتماد عمومي به نتايج آنرا كاهش مي‌دهد. بعلاوه اهداف تجاري، تضادهايي را در علائق محققين دانشگاهي و حاميان مالي فراهم مي‌نمايد. اين تضادها بالطبع بر نتايج تحقيق تأثيرگذار است. آنان دخالت در انتخاب نمونه‌گيري طرح تحقيق و روش تحليل و تفسير نتايج را، حاصل تجاري شدن تحقيق مي‌دانند. رازداري و اختفا از الزامات فراگرد توليدات صنعتي است در حاليكه پويايي علم، در گرو ارتباطات كامل و آزاد در ميان اجتماعات علمي است و رازداري و اختفاي يافته‌هاي علمي، عامل ركود علم بوده و در تقابل با ارزش «صداقت در علم» قرار مي‌گيرد. اما اتزكويتز و همكارانش (2000) معتقدند كه بتدريج بين دانشگاه و جامعه، رابطه‌اي دو طرفه مبتني بر دانش ايجاد شده است و دانشگاه‌ها توانسته‌اند نقشي فعال را در توسعه اقتصادي ايفا كنند. از نظر آنان اين نكته  قابل تأمل است كه همكاري دانشگاه و صنعت، حوزه نظريه‌پردازي در دانشگاه‌ها را غني‌تر مي‌سازد. شايد بدين خاطر كه نظريه‌پردازان و دانشگاهيان با مسائل صنعت آشنا شده و نظريه‌هاي كاربردي‌تري را ارائه مي‌دهند و چرخه نظريه و عمل بهتر شكل مي‌گيرد.   مطالب زيادي در خصوص پيشرفت‌هاي علم، دانش و فناوري مي‌خوانيم و مي‌شنويم. ليكن ممكن است خيلي از ما به تمايز بين علم ، دانش  و فناوري  توجه نكرده باشيم. با همين مبنا، بين توليد علم و پيشرفت‌هاي فناوري يك كشور فاصله وجود دارد. به محض توليد علم در يك كشور، آن كشور به خودكفايي در فناوري نايل نمي‌شود. بلكه توليدات علمي بايد مراحلي را طي كنند تا به فناوري قابل استفاده در جامعه تبديل شوند. اگر كشوري در مرحله توليد علم بماند و حلقه‌هاي بعدي تبديل علم به فناوري را طي نكند، به پيشرفت فني و فناوري نمي‌رسد. در اين حالت، توليدات علمي اين كشورها خوراك علمي كشورهاي پيشرفته‌تر مي‌شود كه حلقه‌هاي بعدي را شكل داده‌اند. حلقه‌هايي كه تجاري‌سازي توليدات علمي را انجام مي‌دهند و محصول را از آزمايشگاه به بازار عرضه مي‌كنند. با اين نگاه تجاري‌سازي علم از ارزش آن نمي‌كاهد، بلكه به آن ارزش و كاربرد مي‌دهد. با اعمال تجاري‌سازي، دانشمندان و صاحبان علم و دانش هم فرصت‌هاي بيشتري براي ادامه تحقيقات، توسعه و گسترش مرزهاي آن پيدا مي‌كنند. تجاري‌سازي دانش را مي‌توان هم از درون دانشگاه‌ها و هم از بيرون آن انجام داد. تجاري‌سازي توليدات علمي، موضوع مهمي است كه ما در ايران از آن غافليم. به همين علت است كه به رغم سهم نسبتاً خوب استادان دانشگاه‌هاي ايران در توليد مقالات بين‌المللي، كشور ما هنوز از نظر فناوري وابسته است.   از تعاريف فوق بر مي‌آيد كه تجاري‌سازي تحقيقات فرآيندي است كه دانش توليد شده در دانشگاه‌ها و سازمان‌هاي تحقيقاتي را به محصولات قابل عرضه در بازار يا فرآيندهاي صنعتي تبديل مي‌كند. اين فرآيند مستلزم همكاري و تعامل جدي مراكز آموزش عالي و سازمان‌هاي تحقيقاتي وابسته به دولت، شركت‌هاي صنعتي، سازمان‌هاي مالي و سرمايه‌گذاري، كارآفرينان و افراد علمي مي‌باشد (فكور، 53:1383). تجاري‌سازي دانش، يك منبع بالقوه درآمد را براي دانشگاه‌ها و ساير نهادهاي تحقيقاتي فراهم ساخته و وابستگي آنها به بودجه عمومي را كاهش مي‌دهد (Buenstorf,2009:281). مسلماً اين امر زماني ممكن مي‌گردد كه تجاري‌سازي دانش در دانشگاه‌ها به يك فعاليت داوطلبانه و نه اجباري تبديل شود (Rasmussen et al, 2006:524).   بنابراين مفهوم انتقال فناوري بين بخش دانشگاهي و صنعت چنين بيان مي‌گردد: انتقال يك ايده، روش، مهارت، دانش‌ فني، دارايي فكري، كشف يا اختراع ناشي از پژوهش علمي انجام شده در بخش دانشگاهي به يك محيط صنعتي كه در آن ممكن است به توسعه و يا بهبود محصولات و فرآيندها منجر شود. اين مفهوم كه به عنوان صنعتي‌سازي دانش بخش دانشگاهي نيز اطلاق مي‌گردد، به لحاظ كاربردي دقيقاً مرتبط و مترادف با مفهوم تجاري‌سازي نتايج تحقيقات مي‌باشد (فكور، 26:1385). افزايش اعتبار دانشگاه‌ها از طريق انتقال فناوري به صنعت، نقش اساسي را در افزايش سرمايه انساني دانشگاه‌ها ايفا مي‌كند. اين امر به وسيله جذب باهوش‌ترين دانشجويان از برترين دانشكده‌ها امكان‌پذير مي‌گردد (Nicola et al,2004:3)._______________________  The Budget plan 2004, page133.  -Urabe.  Jolly.  Spilling.  Zhao.  Bright.  Saren.  Rothwell.  Utterback.  Landry et al.قسمتی از پیشینه تحقیق:   ” سیگل و همکارانش” (78 :Siegel et al, 2004) در تحقیقی دیگر با عنوان طراحی مدل برای انتقال مؤثر دانش از دانشگاه به صنعت با تکیه بر رویکرد استقرایی و کیفی به شناسایی موضوعات کلیدی سازمان در توسعه مؤثر انتقال دانش پرداختند. این تحقیق مبتنی بر 55 مصاحبه ساختار یافته است که از 98 شرکتی که با 5 دانشگاه در ارتباط بودند گرفته شد. در نهایت با تحلیل نتایج مصاحبه‌ها آنها به این نتیجه رسیدند که رعایت نکات زیر برای انتقال مؤثر دانش الزامی است.1- ایجاد سیستم پاداش برای انتقال فناوری.2- طراحی سیاست‌های منعطف دانشگاهی برای انتقال فناوری.3- اختصاص منابع اضافی به فرآیند انتقال فناوری از دانشگاه به صنعت.4- کاهش مرزهای فرهنگی و اطلاعاتی میان ذینفعان اصلی انتقال فناوری.فهرست مطالب مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف تجاری سازی (فصل دوم) به شرح زیر میباشد:2-1- مقدمه           2-2-  مفهوم و تعاريف تجاري‌سازي  2-3- تاريخچه تجاري‌سازي تحقيقات دانشگاهي         2-4- اهميت تجاري‌سازي نتايج تحقيق   2-5- روند تجاري‌سازي دانش     2-6- فرآيند تجاري‌سازي       2-7- انواع تجاري‌سازي        2-8- روش‌هاي تجاري‌سازي      2-9- مدل‌ها و الگوهاي تجاري‌سازي     2-10-  مراحل تجاري‌سازي يافته‌هاي پژوهشي          2-11-  موانع انتقال تجاري‌سازي          2-12-  ساختار نوآوري   2-13- كارآفريني       2-14- سابقه تحقيقات و مطالعات انجام گرفته        2-15- بررسي روند تجاري‌سازي در بخش دانشگاهي كشور ايران      منابعتوجه:هدف ما در سايت نگين فايل کمک به دانشجويان و دانش پژوهان عزيز براي بالا بردن سطح بار علمي آنها مي باشد پس لطفا نگران نباشيد و با اطمينان خاطر اقدام به خريد بفرماييد.پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک بزنید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

برچسب ها:
مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف تجاری سازی (فصل دوم) مفهوم تجاری سازی مراحل تجاری سازی ایده روش های تجاری سازی تجاری سازی ppt تجاری سازی دانش انواع تجاري‌سازي مدل‌ها و الگوهاي تجاري‌سازي

مناسب جهت استفاده کلیه پژوهشگران

در قالب فایل word و قابل ویرایش با زبان فارسی

  • پیشینه ومبانی نظری سرطان

    پیشینه ومبانی نظری سرطان دانلود پیشینه ومبانی نظری سرطان دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل مبانی نظری پایان نامه روانشناسی درباره سرطان فهرست مطالب : 2 - 1 . بیماری سرطان 2 - 2…

  • ادبیات نظری تحقیق ابتکار و نوآوری (فصل دوم پایان نامه)

    ادبیات نظری ابتکار و نوآوری,پیشینه نظری ابتکار و نوآوری,تحقیق ابتکار و نوآوری,چارچوب نظری ابتکار و نوآوری,فصل دوم پایان نامه ابتکار و نوآوری,مبانی نظری ابتکار و نوآوری دانلود فایل اصلی ادبیات نظری تحقیق ابتکار و نوآوری (فصل دوم پایان نامه) از…

  • پاورپوینت سینتیک شیمیایی و آنزیمی

    پاورپوینت سینتیک شیمیایی و آنزیمی برچسب ها: واکنش های مرتبه دومسینتیک در شیمی فیزیکسینتیک شیمیایی pdfتئوری سینتیک شیمیاییمدل سینتیکی شبه مرتبه اول چیستنیمه عمر واکنش مرتبه دومسینتیک شیمیایی پیشرفتهگزارش کار سینتیک شیمیایی رفتن به سایت اصلی پاورپوینت سینتیک شیمیایی و…

  • دانلود پاورپوینت با موضوع پروژه پروار 100 راس گوسفند بلوچي

    دانلود پاورپوینت با موضوع پروژه پروار 100 راس گوسفند بلوچي برچسب ها: پروژه کارآفرینی پروژه پروار 100 راس گوسفند بلوچيتحقیق پروژه پروار 100 راس گوسفند بلوچيمقاله پروژه پروار 100 راس گوسفند بلوچيجزوه پروژه پروار 100 راس گوسفند بلوچيطرح توجیهی پروژه…

  • مطالعات و رساله معماري طراحی موزه خط ، تذهیب، مینیاتور، معرق ، خاتم با رویکرد هنرهای اصیل ایران

    پایان نامه رایگان کارشناسی معماری,پایان نامه معماری موزه خط و هنرهای ایرانی,تذهیب,خاتم با رویکرد هنرهای اصیل ایران,رساله معماری موزه مینیاتور و معرق کاری,رساله و پایان نامه موزه خط,مطالعات و رساله معماري طراحی موزه خط,معرق,مینیاتور دانلود فایل اصلی مطالعات و رساله…

  • پاورپوینت اهمیت ایمنی

    پاورپوینت اهمیت ایمنی دانلود پاورپوینت اهمیت ایمنی دسته بندي : فنی و حرفه ای جزئیات و دریافت گزارش فایل توضیحات: فایل پاورپوینت اهمیت ایمنی،در حجم 35 اسلاید قابل ویرایش،همراه با یک هدیه ویژه. بخشی از متن: 1_ اهمیت ایمنی: الف:…

  • بررسی عوامل موثر بر افزایش سطح اتکا حسابرسان مستقل بر کار حسابرسی داخلی از دیدگاه حاکمیت شرکتی

    بررسی عوامل موثر بر افزایش سطح اتکا حسابرسان مستقل بر کار حسابرسی داخلی از دیدگاه حاکمیت شرکتی برچسب ها: مبانی نظری حسابرس داخلیپیشینه تحقیق حسابرس مستقلپایان نامه اتکا حسابرس مستقل برحسابرس داخلیبررسی عوامل موثر بر افزایش سطح اتکا حسابرسان مستقل…

  • بررسی رابطه بین حساسیت سرمایه گذاری جریان های نقدی وسطوح مخارج سرمایه ای درشرکت های پذیرفته شده بورس

    بررسی رابطه بین حساسیت سرمایه گذاری جریان های نقدی وسطوح مخارج سرمایه ای درشرکت های پذیرفته شده بورس برچسب ها: مبانی نظری و پیشینه پژوهش حساسیت سرمایه گذاریپایان نامه حسابداری جریان های نقدیپروژه بررسی ارزش بازار به ارزش دفتری حقوق…

  • پاورپوینت تاثیر ورزش بر افسردگی

    پاورپوینت تاثیر ورزش بر افسردگی دانلود پاورپوینت تاثیر ورزش بر افسردگی دسته بندي : گوناگون جزئیات و دریافت گزارش فایل افسردگی حالتی از غم، نا امیدی و بیچارگی همراه با کندی و رخوت در فعالیت های فیزیولوژیکی و روانی است.…

  • تحقیق بورس اوراق بهادار

    بورس دانلود فایل اصلی تحقیق بورس اوراق بهادار از سایت دانلود فایل تحقیق بورس اوراق بهادار در حجم 57 صفحه و در قالب word و قابل ویرایش و با فهرست زیر:فهرست مطالبفصل اول     1مقدمه     1تاريخچه     2هدف بورس اوراق بهادار    3فصل…

  • پیشینه و مبانی نظری آسیب پذیری مناطق شهری و ارائه الگوی بهینه جهت کاهش خسارت در برابر زلزله

    پیشینه و مبانی نظری آسیب پذیری مناطق شهری و ارائه الگوی بهینه جهت کاهش خسارت در برابر زلزله دانلود پیشینه و مبانی نظری آسیب پذیری مناطق شهری و ارائه الگوی بهینه جهت کاهش خسارت در برابر زلزله دسته بندي :…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و نظریه های انگیزش (فصل دوم)

    پيشينه پژوهش مفاهيم انگيزش,پيشينه پژوهش ن,پيشينه تحقيق ابعاد انگیزش,پيشينه نظري انگیزش کارکنان,چارچوب نظري نقش انگيزش در سازمان ها,دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش شغلی (فصل دوم),مباني نظري دیدگاه های انگیزه کارکنان,مبانی نظری انگیزش کارکنان دانلود فایل اصلی مبانی نظری…

  • دانلود مقاله بررسی جایگاه راهبردی لبنان در تأمین امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در جنوب غرب آسیا

    آسیا,اسلامی,امنیت,ایران,بررسی,تأمین,جایگاه,جمهوری,جنوب,دانلود,راهبردی,غرب,لبنان,مقاله,ملی دانلود فایل اصلی دانلود مقاله بررسی جایگاه راهبردی لبنان در تأمین امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در جنوب غرب آسیا از سایت دانلود فایل چکیده تدوین الگوی راهبردی بر مبنای ترسیم و تشریح محیط امنیتی در سطوح منطقه ای…

  • دانلود مقاله بازکاوی حقوق شهروندی در جغرافیای سیاسی شهر

    آشکارسازی,پایان نامه دانلود,پروژه دانلود مقاله بازکاوی حقوق شهروندی در جغرافیای سیاسی شهر,تحقیق بازکاوی حقوق شهروندی در جغرافیای سیاسی شهر,دانلود مقاله بازکاوی حقوق شهروندی در جغرافیای سیاسی شهر,شایسته سالاری,شهروندی قانونگرایی,مسئولیتپذیری دانلود فایل اصلی دانلود مقاله بازکاوی حقوق شهروندی در جغرافیای سیاسی…

  • فایل پاورپوینت تحلیل فضای شهری خیابان شمس تبریزی (دوه چی)

    فایل پاورپوینت تحلیل فضای شهری خیابان شمس تبریزی (دوه چی) برچسب ها: دانلود پاورپوینت تحلیل فضای شهری خیابان شمس تبریزی (دوه چی)تحلیل فضای شهری خیابان شمس تبریزی (دوه چی)خیابان شمس تبریزی (دوه چی)پروژه شناخت و تحلیل فضای شهریتحلیل خیابان شمس…

  • ادبیات نظری و پیشینه تحقیق ساختار سرمایه و بررسی روشهای تأمین مالی (فصل دوم پایان نامه)

    ادبیات نظری ساختار سرمایه و بررسی روشهای تأمین مالی,پیشینه تحقیق ساختار سرمایه و بررسی روشهای تأمین مالی,چارچوب نظری ساختار سرمایه و بررسی ر,فصل دوم پایان نامه عوامل مرتبط با ساختار سرمایه شرکتها,مبانی نظری ساختار سرمایه و بررسی روشهای تأمین مالی…

  • آشنايی با معماری جهان

    آشنايی با معماری جهان دانلود آشنايی با معماری جهان دسته بندي : معماری جزئیات و دریافت گزارش فایل آشنايی با معماری جهان Renaissance معماري رنسانس Architecture فهرست مطالب Contents پيشينه تاريخي Historiography دوره هاي معماري رنسانس Principal Phases ويژگي هاي…

  • پاورپوینت فصل هفتم کتاب انسان و محیط زیست (محیط زیست بستر گردشگری)

    پاورپوینت فصل هفتم کتاب انسان و محیط زیست (محیط زیست بستر گردشگری) دانلود پاورپوینت فصل هفتم کتاب انسان و محیط زیست (محیط زیست بستر گردشگری) دسته بندي : گردشگری جزئیات و دریافت گزارش فایل توضیحات: فایل پاورپوینت فصل هفتم کتاب…

  • دانلود مقاله ارائه ساختاری جدید برای حافظه نهان در پردازنده های بسا هسته ای

    ارائه,برای,بسا,پردازنده,جدید,حافظه,دانلود,ساختاری,مقاله,نهان,های,هسته دانلود فایل اصلی دانلود مقاله ارائه ساختاری جدید برای حافظه نهان در پردازنده های بسا هسته ای از سایت دانلود فایل چکیده با پیشرفت تکنولوژی و کوچکتر شدن روز افزون تعداد ترانزیستورها، پیچیدگی سیستم های چند پردازنده ای برروی…

  • پیشینه و مبانی نظری کانون های اصلاح و تربیت

    پیشینه و مبانی نظری کانون های اصلاح و تربیت دانلود پیشینه و مبانی نظری کانون های اصلاح و تربیت دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل کانون های اصلاح و تربیت تاریخچه شکل گیری کانون…

  • بررسی رابطه ی میان سیاست سود تقسیمی، فرصت های سرمایه گذاری و تأمین مالی شرکت های پذیرفته شده در بورس

    بررسی رابطه ی میان سیاست سود تقسیمی، فرصت های سرمایه گذاری و تأمین مالی شرکت های پذیرفته شده در بورس برچسب ها: فرصت های سرمایه گذاری تأمین مالی سود تقسیمی سهام سازمان بورس اوراق بهادار تهرانپایان نامه بررسی رابطه ی…

  • ادبیات نظری و پیشینه تحقیق خلاقیت و پیشرفت تحصیلی (فصل دوم پایان نامه)

    ادبیات نظری خلاقیت و پیشرفت تحصیلی,پیشینه پژوهش خلاقیت و پیشرفت تحصیلی,پیشینه تحقیق خلاقیت و پیشرفت تحصیلی,چارچوب نظری خلاقیت و پیشرفت تحصیلی,فصل دوم پایان نامه خلاقیت و پیشرفت تحصیلی,مبانی نظری خلاقیت و پیشرفت تحصیلی دانلود فایل اصلی ادبیات نظری و پیشینه…

  • بررسی قابلیت اعتماد و مربوط بودن ارزش های گزارش شده سرقفلی و دارایی های نامشهود د

    بررسی قابلیت اعتماد و مربوط بودن ارزش های گزارش شده سرقفلی و دارایی های نامشهود د برچسب ها: دارایی های نامشهوددارایی های نامشهود چیستانواع دارایی های نامشهودنحوه محاسبه استهلاک دارایی نامشهودانواع دارایی های مشهود قابلیت اعتمادبررسی قابلیت اعتماد و مربوط…

  • پیشنه و ادبیات نظری تنیدگی حرفه ای ,تنیدگی ارتباطی ،رضایت شغلی

    پیشنه و ادبیات نظری تنیدگی حرفه ای ,تنیدگی ارتباطی ،رضایت شغلی دانلود پیشنه و ادبیات نظری تنیدگی حرفه ای ,تنیدگی ارتباطی ،رضایت شغلی دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل مبانی نظر وپیشینه تحقیق تنیدگی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودکنترلی (فصل 2)

    پيشينه نظري خود ک,تعریف خودکنترلی,چارچوب نظري خود کنترلی,خود کنترلی چیست,خودکنترلی در روانشناسی,دانلود مباني نظري خود کنترلی pdf,روش های خود کنترلی,مباني نظري خود کنترلی در سازمان,مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) خودکنترلی,مهارت خود کنترلی دانلود فایل اصلی مبانی نظری و…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و ابعاد سرمایه های اجتماعی (فصل دوم)

    دانلود مباني نظري ابعاد سرمایه اجتماعی,سرمایه اجتماعی,فصل دوم پايان نامه ارشد مولفه های سرمایه اجتماعی,مباني نظري مديريت مفهوم سرمایه اجتماعی و ابعاد آن,مباني نظري مدیریت سرمایه اجتماعی,مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و ابعاد سرمایه های اجتماعی دانلود فایل اصلی…

  • مبانی نظری وپیشینه تحقیق جرم و جرم شناسی و بررسی ویژگیهای شخصیتی مجرمان

    مبانی نظری وپیشینه تحقیق جرم و جرم شناسی و بررسی ویژگیهای شخصیتی مجرمان دانلود مبانی نظری وپیشینه تحقیق جرم و جرم شناسی و بررسی ویژگیهای شخصیتی مجرمان دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل مبانی…

  • دانلود پاورپوینت با موضوع سيستم عامل

    دانلود پاورپوینت با موضوع سيستم عامل برچسب ها: تاریخچه سیستم عاملوظایف سیستم عاملانواع سیستم عاملسیستم عامل کامپیوتر چیستاهداف سیستم عاملسیستم عامل تک کاربرهانواع سیستم عامل های شبکهانواع سیستم عامل موبایل رفتن به سایت اصلی دانلود پاورپوینت با موضوع سيستم عامل…

  • مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) خودپنداره

    مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) خودپنداره دانلود مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) خودپنداره دسته بندي : عقیدتی سیاسی جزئیات و دریافت گزارش فایل 2 - 3 خود پنداره خود : مفهوم خود و مطالعه آن در…

  • پیشینه و مبانی نظری رفتار جرات مندانه

    پیشینه و مبانی نظری رفتار جرات مندانه دانلود پیشینه و مبانی نظری رفتار جرات مندانه دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل رفتار جرات ‏ مندانه از آنجا که انسان موجودی اجتماعی است ، همواره…

  • بررسی و آشنایی با ابعاد سلامت روانی

    بررسی و آشنایی با ابعاد سلامت روانی,پایان نامه بررسی و آشنایی با ابعاد سلامت روانی,تحقیق بررسی و آشنایی با ابعاد سلامت روانی,سلامت روان دانلود فایل اصلی بررسی و آشنایی با ابعاد سلامت روانی از سایت دانلود فایل بررسی و آشنایی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق جهت‌گیری مذهبی و سلامت روان

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق جهت‌گیری مذهبی و سلامت روان دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق جهت‌گیری مذهبی و سلامت روان دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل مبانی نظری وپیشینه تحقیق جهت‌گیری مذهبی و…

  • دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش کیفیت زندگی کاری

    ادبیات نظری نقش کیفیت زندگی کاری در سلامت روانی,پرسشنامه کیفیت زندگی کاری,پیشینه پژوهش کیفیت زندگی کاری,تعریف کیفیت زندگی کاری,دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش کیفیت روابط زناشویی,کیفیت زندگی کاری چیست,مباني نظري پايان نامه کیفیت زندگی کاری,مقاله دانلود فایل اصلی دانلود…

  • بررسی رابطه بین رهبری تحول گرا و توانمندسازی روانشناختی با رفتارشهروندی سازمانی

    بررسی رابطه بین رهبری تحول گرا و توانمندسازی روانشناختی با رفتارشهروندی سازمانی,پایان نامه توانمندسازی روانشناختی,پایان نامه رفتار شهروندی سازمانی,پایان نامه رهبری تحول گرا,تحقیق رابطه بین رهبری تحول گرا و توانمندسازی روانشناختی,رابطه بین رهبری دانلود فایل اصلی بررسی رابطه بین رهبری…

  • پاورپوینت قانون رفع برخی از موانع تولید و سرمایه گذاری صنعتی

    پاورپوینت قانون رفع برخی از موانع تولید و سرمایه گذاری صنعتی دانلود پاورپوینت قانون رفع برخی از موانع تولید و سرمایه گذاری صنعتی دسته بندي : حقوق جزئیات و دریافت گزارش فایل توضیحات:  فایل پاورپوینت قوانین رفع برخی از موانع تولید…